13.3.2020
Dobrý den,
zasílám Vám tentokrát páteční, popř. víkendové úkoly pro Vaše děti:
- bude to jednak uvolnění rukou pro krásné psaní; můžete použít říkanku, kterou jsem posílala včera a také nový pracovní list s divočákem Fandou:
- Divočák Fanda 4.pdf
- v Písance 1. díl Vás poprosím o vypracování strany 51, kterou jsme si včera napsali na velkém formátu,
- ve Slabikáři čeká na děti stránka 25, poslední u písmene Ž, je opět zaměřena na procvičení nové hlásky, čtení s předložkami, vázané čtení po slabikách, porozumění přečtenému a doplňování slov k obrázkům a do věty; můžete pracovat i s příběhem, např.: co mohla ještě jiného dát Žaneta Kubovi, komu bys šel/šla popřát ty, co by sis oblékl/a, obul/a, co bys dal/a kamarádovi za dárek apod...., dbejte, prosím, při čtení na to, aby děti opravdu četly slova po slabikách a slabiky k sobě vázaly, aby si nenačítaly potichu dopředu slova po hláskách a pak je teprve celá řekly,
- a v Matematice jsou na straně 15 na řadě hodiny, kde je nejlepší mít názor (papírové - ve škole jich máme spoustu, ale jsou zde, bohužel, zavřené - nebo opravdové hodiny) a s dětmi si vysvětlíme, co ukazuje malá a velká ručička, můžeme nakreslit kruh, rozdělit jej na čtvrtiny, popř. použít dětmi oblíbenou říkanku a kreslit prstem na kruhu nebo na dlani: Čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá - řekni mi, budíčku, kolik to dělá? a zakreslovat polohu malé ručičky do příslušných šablon. Dále jsou zde příklady na dopočítávání - máme 9, kolik musíme přidat, abychom měli 10, atd... a ve cvičení číslo 4 se děti pomalu připravují na sčítání v oboru čísel do 20 s přechodem přes desítku.
Přeji Vám všem pokud možno krásný a klidný víkend v kruhu rodiny, velice děkuji za vykonanou práci - a pokud by se Vám chtělo s dětmi (nebo dětem samotným) tvořit a vyrábět, posílám inspiraci:
Na shledanou se těší Michaela Barkerová.